Wednesday, April 28, 2010

Rindu sama kamu...

tahun 2005-2008 aku menuntut di poli..disitu la aku mengenali kwn2 ku..
dan org pertama yg aku knl adalah rumate aku,shuhada..ingat lg mse mule2 knl dia.perwatakan dia ngan aku mmg jauh beza..aku lemah lembut (org ckp la...hehe)..tp dia agak ganas skit..hehe...tp dia mmg baik..mse mule2 borak ngan dia,sepatah haram aku xfhm ape yg dia ckp..smpai tnye bnyk kali..last2 ye kan je..hehe..sbb pelat ghanu dia pekat n ckp pun laju..mane la nk fhm...hehe..

bynk kisah suka duka aku ngan dia...walaupun duk sebilik cume 6bulan je,tp dlm mse 6bln tu la aku brkongsi kisah suka duka ngan dia...beruntung aku jd rumate dia...aku sorg yg lemah dr segala sudut..almaklum lah xpernah jauh ngan family mase tu..samada dia sdr atau x,dia la yg jd semangat aku utk terus bertahan mse tu...bnyk jgk bnda aku belajar dr dia...

mase sem 1 kt situ,terlalu besar dugaan yg aku lalui..terutama skali mase aku kehilangan org tua yg aku sygi..pd bln puasa..dan waktu didalam kelas mse lec tgh mengajar..mse tu mmg aku xmampu nk berkata-kata..kwn2 kls yg bnyk mmbantu...n lec pun xjd nk mengajar...mase tu terlalu berat nk aku tnggung...nasib baik2 kwn2 ade...smpai snggup nk temankan aku naik bas smpai kl sbb aku xprnah g kl..terharu btul mse tu..tq mas n mira...aku mmg xblh lupe saat2 tu...

n bile smpai kl,lain plak dugaannye...tersesat..terpaksa pg tnye2 org..nsib baik jmpe..besar btul dugaan mse tu...hanya Allah je yg tau...walau ape pun,aku bersyukur xde ape2 yg buruk menimpa aku sepanjang perjalanan blik kg..

sesungguhnye aku amat2 berterima kasih kpd kwn2 ku sume..walaupun mase tu bru je knl,tp diorg sume amat baik n prihatin kat aku..hanya Allah shj yg blh balas jasa mereka...

dan kini aku amat merindui mereka2 sume..terutamanya shuhada..sbb aku xtau ape ttg dia skrg...dh lost contact...ape2 pun harap2 dia ok n sihat2 slalu...

p/s: kwn ketawa mmg sng dicari..tp kwn menangis,seribu dlm 1...;P

No comments: