Saturday, May 16, 2009

cabaran sebagai student...

ermmmm......penatnye mggu ni..terlalu bnyk benda yg perlu aku buat dlm seminggu ni..baru arini aku dpt rehat yg secukupnye..dapat la aku nk release tensen setelah seminggu aku berhadapan dgn pelbagai tekanan...beginilah hidup sebagai seorang student..
bermula hari isnin,aku ngn sahabat baik ku,numa,sibuk menyiapkan bahan utk presentation hari khamis..tp masih jugak xsiap sbb xcukup bahan..tensennye...hari selasa,ade midterm mandarin..hari rabu,ade midterm professional selling n project management plak.bnyk btul midterm dlm mggu ni..n hari khamis,bermula la saat2 yg mendebarkan antara aku n sahabatku,kene present prospect development n management,bab 6,characteristic of potential prospect...waaaa...dh la ade lg benda yg xdpt sbb xjumpe dlm buku.dh puas belek2 kt buku,search kt internet,tp ade jgk yg xdpt..xtau la samada mata aku yg bermasalah,atau usaha aku yg xcukup..aku xpasti..hehe tp aku mmg dh penat sgt nk cari2 lg..so kesudahannya,aku cipta la point aku sendiri,berdasarkan logik..hehe...numa pun cipta jgk satu gambarajah mengikut kefahaman sendiri...hehe...n xsangka betul aku,benda2 yg aku n numa cipta tu,betul la plak..hehe..x sia2 aku perah otak mlm tu.berbaloi akhirnye..n bile dh hbis present,baru la aku rase lega skit..knape skit?sbb esoknye kene hntar proposal CRM n ade mock interview plak..stress lg..waaaaa penat btul..lepas satu,satu..tensen aku..mlm tu jgk aku siapkan CRM..terpaksa la mlm tu aku perah otak lg utk buat questionnaire CRM..tp nasib baik mase tu bnyk idea.biasalah kan,bile dh last2 minit,mesti bnyk idea dtg..hehe..kesimpulannye,buatla keje last minit..hehe (teruknye aku,jgn ikut).......pastu hari jumaat tu,lps combine sume keje2 tu,kitorg pun hntar la..ptg tu plak ade mock interview..walaupun aku dh pernah hadapi mase kt poli dlu,tp perasaan takut tu sentiasa ade.mmg xblh nk lari..tp so far sume ok..n guess what?sir ckp kelas kitorg is the best yg buat mock interview tu.hehe xsangka plak aku..bangga aku ngan classmate2 aku..thanks to u all..n tq so much to my lecturer..so,lepas habis interview tu,berakhir la satu penderitaan...now time to rest n release tensen...
mmg beginilah kehidupan sebagai seorang student..terlalu bnyk cabaran yg akan dilalui..tp bg aku,sume tu dh mmg adat sebagai seorang student..kalau xde cabaran,xbest jgk kan...n benda2 mcm tu la yg bnyk mengajar kite erti kehidupan n mematangkan kite..alhamdulillah setakat ni aku dapat hadapi sume dugaan dengan tenang..harap2 seterusnye aku dpt laluinye dgn tenang..

................................................................................................................................

to all my frenz around me,tq so much for your support...

3 comments:

Helas木村 said...

BESA LAA STUDENT.... wahahahaaa... mcm2 ada....

rupanya poli jugak... PJB ka??? ambik kos apa ek dulu

ZiLa said...

PSP...
poli seberang perai..penang..kos bisnes studies..awk?

Helas木村 said...

owww psp...

aku.... PKK .. laaa mana lagi.. satu ja poli d Sabah tu.. hehe

kos Awam.. dtng sini ambik IT ahahaha

lari kos lagi.. xpa asal belajar..